پایگاه خبری وبدا

پایگاه خبری وبدا

امروز جمعه ، 1404/01/29

سال 1403 ، جهش تولید با مشارکت مردم

پایگاه خبری و اطلاع رسانی وبدا (دفتر یاسوج)

مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در راستای ماموریت سازمانی خود، همواره تمام توان خود را در امر اطلاع‌رسانی صحیح و شفاف به مردم به کار گرفته است. در بررسی سند چشم‌انداز 20 ساله کشور و برنامه‌های توسعه جمهوری اسلامی ایران، به نکات مهمی توجه شده که مبنای برنامه‌ریزی برنامه‌های روابط عمومی است. بیشتر بخوانید ..

یاسوج ، بلوار مطهری ، ستاد مرکزی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ، طبقه سوم ، واحد روابط عمومی

شماره تماس: 0743337251

مدیر مسئول : ذوالفقار دیودل

سردبیر : سیده سحر حسینی

 

به گزارش وبدا یاسوج (۱۹ فروردین ماه ۱۴۰۴): در نشستی صمیمانه میان دکتر صیاد خردمند، سرپرست روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، و رئیس شبکه بهداشت و درمان گچساران به همراه کارشناسان ستادی روابط عمومی دانشگاه و روابط عمومی های گچساران، دکتر خردمند با تأکید بر نقش محوری روابط عمومی به عنوان "آیینه‌ای تمام‌نما" برای سازمان، چنین اظهار داشت: "روابط عمومی صرفاً واحدی تبلیغاتی نیست، بلکه هنری ظریف در عرصه ارتباطات است که با بهره‌گیری از ابزارهای نوین و تعامل پیوسته، می‌تواند پلی استوار میان سازمان و آحاد جامعه بنا نهد.

وی با اشاره به راه‌اندازی خط ارتباطی مستقیم با مردم در اقصی نقاط استان، با هدف دریافت دغدغه‌ها، چالش‌ها و پیشنهادات سازنده، این اقدام را گامی سترگ در راستای تقویت تعامل دوسویه میان مردم و سازمان قلمداد کرد و افزود: غایت ما آن است که پژواک صدای مردم از دورترین نقاط استان شنیده شود و دانشگاه علوم پزشکی بتواند با درکی ژرف از مسائل، در جهت رفع آن‌ها گام بردارد. این ارتباط بی‌واسطه، بسترساز اعتمادی متقابل و ارتقاء سطح رضایتمندی شهروندان خواهد بود.

خردمند خاطر نشان کرد، از جمله وظایف روابط عمومی پل ارتباطی مردم و جامعه با دانشگاه، رابط دانشگاه با سازمان های دیگر است که در راستای تحقق همین اهداف کانال ارتباطی مردمی در حوزه روابط عمومی از تمامی بخش ها و شهرستان گزارشات و پیشنهادات ارسالی  مردمی  را دریافت کرده و در اختیار هیئت رئیسه و سرپرست دانشگاه قرار می‌دهد.
وی افزود، تاکیدات سرپرست دانشگاه  براین است که در جهت شفافیت و اعتماد و ارتباط بی واسطه با مردم گام برداشت و بخشی از این وظیفه خطیر بر عهده روابط عمومی می باشد.

سرپرست روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، بروز خشونت علیه کادر درمان را ناشی از ابهام در برخی موارد دانست و تصریح نمود: "اطلاع‌رسانی شفاف، دقیق و به‌هنگام، شاه‌کلید پیشگیری از سوءتفاهم‌ها و ایجاد فضایی سرشار از اعتماد است و شایسته است روابط عمومی‌ها از رویکردهای صرفاً تبلیغاتی فراتر رفته و به سوی اعتمادسازی، اطلاع‌رسانی صادقانه و حل منازعات درون و برون سازمانی گام بردارند.

وی با تأکید مجدد بر اهمیت اطلاع‌رسانی شفاف، دقیق و به‌موقع، خاطرنشان ساخت: اعتماد، گوهری گرانبها و دستاوردی زمان‌بر است که با عملکردی صادقانه و پاسخگو حاصل می‌گردد. روابط عمومی‌ها در این فرایند نقشی بی‌بدیل ایفا می‌کنند و می‌بایست با کوششی مستمر و حرفه‌ای، زمینه این اعتماد را فراهم آورند.

 

*دکتر سید امین رضایی: ارتقای روابط عمومی با نگرشی مثبت و تعاملی*

در ادامه دکتر سید امین رضایی، رئیس شبکه بهداشت و درمان گچساران، ضمن تأکید بر اهمیت روزافزون روابط عمومی در پیشبرد اهداف سازمانی، از نگرش مثبت و تعاملی این مجموعه به حوزه ارتباطات سخن گفت.

وی در بیاناتی ضمن تشریح رویکرد نوین مدیریت شبکه بهداشت و درمان گچساران به مقوله روابط عمومی، اظهار داشت: ما بر این باوریم که روابط عمومی نه واحدی حاشیه‌ای، بلکه قلب تپنده سازمان و پلی کارآمد در ارتباط با جامعه و ذینفعان است. از این رو، با نگرشی کاملاً مثبت و رویکردی تعاملی، اهتمام خواهیم ورزید تا جایگاه این واحد را در تمامی سطوح ارتقا بخشیم.

رئیس شبکه بهداشت و درمان گچساران در بخش دیگری از سخنان خود، از برنامه‌های  این مجموعه در حوزه اطلاع‌رسانی و آموزش خبر داد و تصریح کرد: در راستای ارتقای سطح آگاهی جامعه و ارائه آموزش‌های بهداشتی به شیوه‌ای نوین و جذاب، اقدام به راه‌اندازی یک استودیوی تخصصی در شبکه بهداشت و درمان گچساران نموده‌ایم. این استودیو با بهره‌گیری از تجهیزات پیشرفته، امکان تولید محتوای چندرسانه‌ای با کیفیت بالا را فراهم می‌سازد و از این طریق، قادر خواهیم بود خدمات و برنامه‌های خود را به نحو شایسته‌تری به اطلاع عموم برسانیم.